lunes, marzo 15, 2010

¡Mírenme!



Un artículo de fines de febrero en el New York Times da cuenta de un nuevo fenómeno en las universidades de Estados Unidos: la aplicación a través de videos en Youtube.

It is reading season at the Tufts University admissions office, time to plow through thousands of essays and transcripts and recommendations — and this year, for the first time, short YouTube videos that students could post to supplement their application.

About 1,000 of the 15,000 applicants submitted videos. Some have gotten thousands of hits on YouTube.

Tufts, which, like the University of Chicago, is known for its quirky applications, invited the YouTube videos. Along with the required essays, Tufts has for years offered applicants an array of optional essays — “Are we alone?” is one of this year’s topics — or a chance to “create something” out of a sheet of paper. So it was not too far a stretch, this year, to add the option of posting a one-minute video that “says something about you.”

En Youtube puede encontrarse una buena muestra de lo que están produciendo los futuros alumnos (como por ejemplo el video que ilustra este post). No cuesta mucho imaginar la aplicación de esta tendencia a otros ámbitos. ¿Por qué no completar las entrevistas laborales con un poco de histrionismo frente a la cámara? Por otro lado, sería interesante abrir la administración pública a través de videos cortos en los que los funcionarios pudieran contar su día a día (algo que hace dos año que viene haciendo Aire y Luz, proyecto pionero en Latinoamérica).

No hay comentarios.: